lørdag den 31. december 2011

Emnet var der hele tiden

Sportsnostalgi. Det har været en slags ramme for en masse af mine yndlingsanekdoter gennem årene. Og nu bliver det også rammen for denne blog.
Der kan siges meget om hvordan sportsbegivenheder har udviklet sig siden dagene med de udtryksløse rødklædte atleter med 'CCCP' på trøjen og med ujævne frosthærdede fodboldbaner i Coventry skimtet gennem tidlige, flimrende, farvefjernsyn. Og der kan siges meget om sindstilstande. Og associationer. Man kommer altid lige i tanker om noget. Og sportsbegivenheder fra før i tiden er en meget effektfuld erindringsramme, har jeg erfaret.
Derfor mener jeg absolut at der skal siges meget om disse ting. Der skal sammenlignes, teoretiseres, spekuleres, analyseres. Det kommer jeg til at bruge lidt cyberspalteplads på her. Allerede fra i dag.

En plat vittighed siger at nostalgi ikke er hvad det har været. Det er altså det jeg vil prøve at lave lidt om på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar